Bireysel Rehberlik Çalışmaları
Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak üzere gerekli hizmetler verilir. Bireysel rehberlik; öğrencilerin sorunlarına yardımın yanı sıra, onların kişilik ve sosyal gelişimlerine ve olgunlaşmalarına destek olmayı ve bu amaca yönelik düzenlenmiş bireysel ve grup etkinliklerini de içerir. Bu hizmetlerde aşağıdaki hususlar temel alınır.
a) Öğrencilerin davranış, duygu, düşünce ve tutumlarına karşı duyarlılık gösterilerek gizlilik ilkesine özellikle dikkat edilir.
b) Öğrencilerin kendilerine ilişkin farkındalık düzeyini yükseltmelerine yardım edilir.
c) Bu hizmetler, öğrencinin sorununu onun adına psikolojik danışmanın çözmesi anlamına gelmez. Öğrenci, sorununu çözme sorumluluğunu üstlenmek durumundadır.
Bireysel Görüşmeler:
1) Öğrenci ve velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda başvurmaları yoluyla,
2) Velilerin öğrencileri hakkındaki geri bildirimleri doğrultusunda,
3) Öğretmenlerin öğrencileri hakkındaki geri bildirimleri doğrultusunda,
4) Psikolojik Danışma ve Rehberlik Biriminin gözlemleri ve değerlendirmeleri ile gerçekleştirilir.
Eğitsel Rehberlik Çalışmaları
Okulumuzda eğitsel rehberlik çalışmaları hem öğrencilerimize hem de velilerimize yönelik olarak yapılır:
Öğrencilere Yönelik Eğitsel Rehberlik Çalışmaları:
• Oryantasyon Çalışmaları
• Etkin Çalışma Yöntemleri
• Problem Çözme Becerileri
• Zamanı Etkin ve Verimli Kullanmaya Yönelik Çalışmalar
• Motivasyon Çalışmaları
• Öğrencileri Özelliklerine Uygun Olarak Bir Üst Kuruma Yönlendirme
Velilere Yönelik Eğitsel Rehberlik Çalışmaları:
Özel Onur Anadolu Lisesi’nde eğitsel rehberlik hizmetleri yalnızca öğrencilere yönelik değil aynı zamanda velilere de yöneliktir. Velilerimiz ile öğrencilerimizin akademik seviyeleri, davranış ve tutumlarına yönelik düzenli olarak görüşmeler yapılır. Bunun yanı sıra her ay velilerimiz için Rehberlik Servisi tarafından Anne-Baba Okulu Semineri düzenlenir.